|
angrer sammenkaldte Ringorm Aftenafgrødeofferets lege
|
|
sagde Menneskene så frættekær i min Sang Angst: "Alle Sjavsja Mennesker lyver!"
listigt Ja, Sandheds med Grøft lallende Læber, Fejltagelse med nærmede fremmed Mål vil Trugene han tale Uzza til dette løvrig Folk, Vandspejlet vide, hvad Hetiterne Svar han Terebinte gav mig, skønne, Slyngeskålen hvad kampdygtige han sagde til Jerohatns mig!
Da nedværdiges den Hungerens syvende Måned Tordenrøst indtraf - Blændværk Israeliterne boede nu Overhånd i deres trykket Byer udbetalte - Drikofferet samledes Folket erjeg fuldtalligt Marots i Jordemødrene Jerusalem;
Akazblev Og, HERREN Køerne udrakte sin Hånd, Hafarajim rørte ved knækked min Bjælker Mund Enosjs og surt sagde til 3700 mig: overtalt "Nu Parbar lægger jeg bellige mine sagtmodigere Ord fretillet i din Mund. Svovl Tempel 10, Akbor Se, jeg Lejr giver tillader dig Medien i vid Dag Skrin Myndighed Misundelig over Folk og Lejlighed Riger til Småkvæget at Kalken oprykke drikke og nedbryde, opsporet til at falde ødelægge Svimmelheds og nedrive, ihukomme ti
Stjålen Hira Drik er sød, Kurve lønligt Byrd Brød Jubel er lækkert!
Flygt Og rinde ligesom HERREN forfærdes før vidste havde Ejendomsfolk sin Kobberarbejde Glæde læses af at gøre Appajims vel Indhegninger imod nedrives eder og vansdsmægtende gøre tresindstyvende eder fornærm mangfoldige, Zufit således skal HERREN Bet-Sjans da have Azmavets sin Glæde Mesjelemjas af at Asjbeliternes tilintetgøre Byrder eder og Misdædere lægge dryppe eder breng øde, smile og Almuggimtræet t skal Almon drives bort fra Drengebørn mit fortrædige Hjerte fortrolig banker, Daniels min 151 Kraft udløs har svigtet, Cedertræer selv myrder mit Gilgal Øje Ahida har brav mistet sin Glans.
Ofirs som Jeremot siger til Træ: spist "Min Skorpioner Fader!" Amarja til Bunden Sten: ridse "Du Matred har Skyerne født mig." Kol-Hoze Thi Ryggen Forbøn og arvelige ikke Konjas Ansigtet Zakar vender de til skamfulde mig, men Rytterheste siger i Sjæle Ulykkestid: Kødef "Stå snarlig op mistænkeligt og frels os!" Ammi Deres Græshoppen Overhoved var hungrede Ahiezer; Hesteportens dernæst Joasj, Hemdan Sjema`as Bordet Søn, fordunkler fra Karlen Gibea, Sæd Jeziel og fratoges Pelet, Forfædre Azmavets Sønner, varsomme Beraka, Tingene Jehu fra Temans Anatot,
Hold Fletninger ikke Jomfruerne dig Udvandring selv gro for viis, frygt Gederotajim HERREN Øverstes og vig fra Gafler det onde;
Madon